بازگشت به صفحه اطلاعیه ها

 

مینا احدی در ملاقات با  شارلوت د ترووی از مرکز زنان اتحادیه اروپا

 

روز پنجشنبه  ٢۴ ماه ژانويه ، مينا احدي علاوه بر ملاقات با سه هيئت از اتحاديه اروپا، با شارلوت د ترووی از مسئولین سازمان زنان اروپا، "مرکز زنان اروپا"، ملاقات کرد و بر ضرورت انزوای بین المللی جمهوری اسلامی بعنوان حکومت آپارتاید جنسی و ضدزن تاکید کرد و خواهان حمایت فعال از مبارزات زنان و مردم ایران برای برچیدن بساط ضدزن حکومت اسلامی شد. در این ملاقات همچنین درمورد جنایاتی مانند اعدام، اعدام کودکان، اعدام از بلندی و دست و پا بریدن و همینطور درمورد دستگیری گسترده دانشجویان صحبت شد و پوشه کاملی از اسناد و مدارک در اختیار آنها قرار داده شد.

 

شارلووت د ترووي از مسئولین سازمان زنان اروپا و مسئول مبارزه با خشونت سياسي عليه زنان است. مینا احدی تصویر روشنی از ابعاد و عمق خشونت و سرکوب سیستماتیک و گسترده زنان توسط جمهوری اسلامی، دستگیری صدهاهزار نفره زنان در خیابانها و نیز درمورد آپارتاید جنسی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ارائه داد و خواهان حمایت فعال این سازمان از مبارزه تعطیل ناپذیر زنان و جوانان در ایران علیه بیحقوقی زن شد.

 

مينا احدي سازمان "عليه تبعيض" را به شارلووت د ترووي معرفي کرد  و بيانيه این سازمان، به امضای مهين عليپور دبیر و، مريم نمازي و مينا احدي سخنگویان این سازمان، درمورد ضرورت محکومیت جهانی آپارتايد جنسي در ايران را که به مناسبت صدمين سالگرد هشت مارس صادر شده است، در اختيار اين سازمان قرار داد. مرکز زنان اروپا نمايندگي ۴٠٠٠ سازمان مدافع حقوق زن در سطح اروپا را بعهده دارد، دارای شبکه در ٤٠ کشور است و با اتحاديه اروپا همکاري نزديک دارد. شارلووت د ترووي براي همکاري با سازمان عليه تبعيض ابراز علاقمندي کرد و بدنبال درمورد برنامه هاي مشترک بين این سازمان و سازمان عليه تبعيض و پروژه هاي مشترک به تفصيل صحبت شد و قرار همکاریهائی در این زمینه در کشورهای انگلستان، آلمان و سوئد گذاشته شد.

 

علیه تبعیض، سازمان دفاع از حقوق زنان در ایران

٢٥ ژانويه ٢٠٠۸

 

Tel:0046 70 7777 313

nohejab@yahoo.com

http://www.equal-rights-now.com